Stress krijgt iedereen een keer in zijn of haar leven, dat is nou eenmaal een feit. Het kan veroorzaakt worden door zoveel verschillende aspecten. Van werk, tot geld, tot familie, gezondheid en nog veel meer. Het wordt volgens verschillende bronnen groter en groter in het dagelijks leven. 1 op de 5 mensen heeft een extreem hoog stressniveau, in de afgelopen jaren is dit fors gestegen.

Dr. Howard Murad

Zoals je misschien weet werken wij met het huidverbeterende merk Murad. Dr. Murad ziet in zijn patiënten het stressniveau stijgen, hij noemt het ook wel Culturele Stress – stress van het moderne leven. Dit type stress is constant aanwezig en vertegenwoordigt eigenlijk de wereld waar we vandaag in leven. Maar hoe kunnen we dit stijgende stressniveau bij onszelf verminderen op een gezonde en ook productieve manier?

Herken

Het eerste en belangrijkste om stress te ‘managen’ is om er zelf achter te komen wanneer je stress hebt. Wanneer je zelf weet dat je erg gestrest bent, ben je al een stap in de goede richting. Het volgende wat je moet doen is kijken; waar komt het vandaan? Komt het van werk? Is er spanning in de familie of tussen vrienden? Kijk goed om je heen waar deze onrust misschien vandaan kan komen. Dit kan van alles zijn! Een aantal dingen die je goed kunt doen voor stressvermindering zijn: tussen de middag even een rondje lopen, het gebruik van essentiële oliën en meditatie. Daarnaast doet een heerlijke gezichtsbehandeling of lichaamsbehandeling ook wonderen ;).

Sporten

Naast de bovenstaande punten die je kunnen helpen, is het wetenschappelijk bewezen dat sporten helpt. Of je nou gaat hardlopen of yoga doet, sporten zorgt ervoor dat je endorfines aanmaakt die stress verminderen. Dr. Murad noemt dit ook wel het ontwaken van het lichaam en zegt dat het de beste manier is om uit te zoeken wat je leuk vindt en wat voor jou helpt.

Voeding

Natuurlijk heeft voeding ook te maken met je stressniveau. Wanneer je alleen maar slecht eet kan dit effect hebben op bijvoorbeeld je slaap, waardoor je overdag minder alert bent en dus gevoeliger bent voor stress. Goed eten is dus ook van belang! Eet vooral veel groente en fruit die veel water bevatten. Dit is naast goed voor je lichaam ook nog is heel erg goed voor een stralende huid.

Positief denken

Het klinkt makkelijker gezegd dan het is, maar blijf positief! Wanneer je stress hebt op stress, blijft dit alleen maar opbouwen en kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Richt je op de leuke dingen in het leven. Denk aan je kinderen, vrienden, leuke baan, sporten, etc. Er zijn zoveel dingen in deze wereld waar we eigenlijk meer van moeten genieten.

De bron van stress

Kan je de bron niet goed achterhalen en heb je ondertussen alles geprobeerd. Begint het nu ook je dagelijks leven te beïnvloeden? Dan is het tijd om hulp in te schakelen van buitenaf. Het is belangrijk om te weten dat stress een gevaarlijk dingetje kan zijn wanneer je het je leven laat beïnvloeden. Onthoud, je bent niet alleen! Er zijn altijd mensen die je kunnen helpen!

Inspired by a Dr. Murad blog

Lees hier over de huidverzorging van Dr. Murad

murad-wit
beautysupps-wit
youngblood-wit
cell-fusion-c-wit
genosys-wit